Το άρθρο είναι του
Πολυπρωταθλητή Αγώνων Αυτοκινήτου
Δημήτρη Μανωλόπουλου και
προσφορά της εταιρείας TOP MAG
Μολις έχει τρακάρει και φτιάχνει το μαλλί!!! |
Η καλή ή κακή χρήση του αυτοκινήτου έχει άμεσες συνέπειες στην ασφάλεια του οδηγού όσου και του γύρω από αυτόν περιβάλλοντος.
Για τον λόγο αυτό η οδήγηση απαιτεί εκτός των ουσιαστικών και κάποια ακόμη τυπικά προσόντα. Και εδώ πρέπει να κάνουμε έναν διαχωρισμό, όσον αφορά αυτά που συμβαίνουν στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.
Στη χώρα μας λοιπόν για να κριθεί κάποιος ικανός για την ‘’απόκτηση διπλώματος οδήγησης’’ αρκεί να καλύπτει κάποιες, ας πούμε, ‘’προδιαγραφές’’. Το ουσιαστικότερο ωστόσο δηλαδή το αν γνωρίζει πραγματικά να οδηγεί, να χειρίζεται σωστά το αυτοκίνητο, να αφομοιώνει ορισμένες βασικές αρχές, δυστυχώς δεν εξετάζεται καθόλου. Άλλωστε, είναι γνωστό αυτό που συνηθίζουν να λένε οι εκπαιδευτές στους μαθητές τους : ‘’Εδώ μαθαίνεις για το πως θα πάρεις το δίπλωμα, κι όχι για το πώς θα οδηγείς’’.
Ο υποψήφιος σύρεται σε μια διαδικασία, όπου το ζητούμενο από τους εξεταστές εξαντλείται στο σωστό ή όχι παρκάρισμα, στο ‘’ρεγουλάρισμα’’ του συμπλέκτη, στο πώς να ανοίξεις την πόρτα κλπ. αφήνοντας απ’ έξω τα ουσιαστικά της οδήγησης.
‘Έτσι οι Έλληνες που αποκτούν την έγκριση του κράτους, για να μπορούν να οδηγούν ένα μηχανικό σύνολο ενός τόνου και πάνω, στην ουσία βγαίνουν στους δρόμους παντελώς απροετοίμαστοι.
Δε θα εξαντλήσουμε βεβαίως εδώ το θέμα. Άλλωστε το πρόβλημα αυτό απασχόλησε και απασχολεί όλους τους Έλληνες, πλην, ίσως, των αρμοδίων φορέων.
Όσο όμως θα χρειαστεί οι νέοι οδηγοί την απαραίτητη οδηγική εμπειρία καλό θα είναι να κινούνται στη δεξιά λωρίδα του δρόμου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου