To οχτάμηνο (Ιανουάριος – Αύγουστος) του 2010, το ΚΕ.Π.ΚΑ. – Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών δέχθηκε 8.740 καταγγελίες – παράπονα Καταναλωτών. Η ποσοστιαία ανάλυση των παραπόνων – καταγγελιών είναι:
Α/Α | Κατηγορία | Αριθμός | Ποσοστά | |
1 | Διαμαρτυρία κατά Μέρκελ | 1.395 | 15,96 | |
2 | Ελαττωματικά προϊόντα-Εγγυήσεις | 1.246 | 14,26 | |
3 | Υπηρεσίες κοινωνικού ενδιαφέροντος | 1.184 | 13,55 | |
Πάροχοι τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών | 990 | |||
ΕΥΑΘ | 32 | |||
Φυσικό Αέριο | 24 | |||
ΔΕΗ | 58 | |||
Λοιπές υπηρεσίες κοινωνικού ενδιαφέροντος | 80 | |||
4 | Χρηματοοικονομικές Υπηρεσίες | 1.058 | 12,11 | |
5 | Διαμαρτυρία για το Πτωχευτικό Δίκαιο Καταναλωτών | 937 | 10,72 | |
6 | Κακή παροχή υπηρεσιών από ελεύθερους επαγγελματίες | 470 | 5,38 | |
7 | Τουριστικές υπηρεσίες | 438 | 5,01 | |
8 | Φόρος Β Κατοικίας | 344 | 3,94 | |
9 | Δημόσιες υπηρεσίες - Υπηρεσίες ΟΤΑ | 276 | 3,16 | |
10 | Ασφαλιστικές υπηρεσίες | 204 | 2,33 | |
11 | Ακατάλληλα τρόφιμα | 194 | 2,22 | |
12 | Ινστιτούτα - Γυμναστήρια | 190 | 2,17 | |
13 | Παραπλανητική διαφήμιση | 162 | 1,85 | |
14 | Ενοίκια - Κοινόχρηστα | 160 | 1,83 | |
15 | Λοιπά | 124 | 1,42 | |
16 | Αυξήσεις τιμών | 102 | 1,17 | |
17 | Προκαταβολές | 64 | 0,73 | |
18 | Πωλήσεις εκτός εμπορικού καταστήματος | 50 | 0,57 | |
19 | Πωλήσεις από απόσταση | 44 | 0,50 | |
20 | Νοθεία καυσίμων | 42 | 0,48 | |
21 | Σούπερμάρκετ | 30 | 0,34 | |
22 | Εκπτώσεις | 26 | 0,30 | |
Σύνολο | 8.740 |
Κατά τη διάρκεια του 2010, το ΚΕ.Π.ΚΑ. διοργάνωσε, δύο φορές, συλλογή υπογραφών διαμαρτυρίας. Μία φορά, για την προσβλητική συμπεριφορά της Γερμανίας και της Καγκελαρίου τους, κ. Α. Μέρκελ, όπου συγκεντρώθηκαν 1.395 υπογραφές διαμαρτυρίας. Τη δεύτερη φορά, για την καθυστέρηση της Ελληνικής Κυβέρνησης να καταθέσει, προς ψήφιση, στο Ελληνικό Κοινοβούλιο, το νομοσχέδιο, για τα υπερχρεωμένα νοικοκυριά, όπου συγκεντρώθηκαν 937 υπογραφές. Το νομοσχέδιο κατατέθηκε, ψηφίστηκε και εφαρμόζεται, από την 1η Σεπτεμβρίου 2010.
Και στο α’ οχτάμηνο του 2010, τα σκήπτρα κρατά η κατηγορία, με τα ελαττωματικά προϊόντα και τις εγγυήσεις, με 1.246 παράπονα – καταγγελίες. Με βάση τη νομοθεσία ο καταναλωτής μπορεί να επιλέξει, ανάμεσα στη διόρθωση, στην αντικατάσταση, στη μείωση τιμής και στην επιστροφή των χρημάτων του, από τον πωλητή, σε περίπτωση αγοράς ελαττωματικού προϊόντος. Δυστυχώς, οι πωλητές δεν επιτρέπουν, στον καταναλωτή να επιλέξει, αλλά του επιβάλλουν τη διόρθωση του προϊόντος. Επίσης, δεν εφαρμόζουν τη νομοθεσία, που προβλέπει ότι ελάττωμα, που παρουσιάστηκε, εντός 6 μηνών, από την αγορά, θεωρείται ότι προϋπήρχε.
Τα παράπονα – καταγγελίες των καταναλωτών, για υπηρεσίες κοινωνικού ενδιαφέροντος ανέρχονται σε 1.184. Σε αυτές περιλαμβάνονται 990 για παρόχους τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών, 32 για ΕΥΑΘ, 24 για το φυσικό αέριο, 58 για ΔΕΗ και 80 παράπονα – καταγγελίες, που αφορούσαν παροχή σιδηροδρομικών και αστικών συγκοινωνιών, και ταχυδρομικών υπηρεσιών.
Τα 1.058 παράπονα - καταγγελίες των καταναλωτών, για τις τράπεζες, αφορούσαν κυρίως τη ρύθμιση χρεών υπερχρεωμένων νοικοκυριών αλλά και παράνομες και καταχρηστικές χρεώσεις, που επιμένουν να επιβάλλουν οι τράπεζες, τα υπερβολικά υψηλά επιτόκια της καταναλωτικής πίστης.
Τα 470 παράπονα - καταγγελίες, για τους ελεύθερους επαγγελματίες, αφορούσαν αθέτηση υποχρεώσεων από ηλεκτρολόγους, υδραυλικούς, βαφείς ακόμα κα ιδιωτικές κλινικές κ.λπ. Οι καταναλωτές πρέπει να ζητούν αναλυτική προσφορά, πριν αναθέσουν οποιαδήποτε εργασία κατασκευής ή συντήρησης και να καταρτίζουν ειδική γραπτή συμφωνία. Επίσης, πρέπει να ζητούν αποδείξεις, για όλα τα χρήματα, που καταβάλλουν (προκαταβολές, τμηματικές πληρωμές, εξόφληση).
Τα παράπονα - καταγγελίες των καταναλωτών, το β’ τετράμηνο του 2010, παρουσίασαν σημαντική άνοδο, λόγω καλοκαιριού. Σε σύνολο οχταμήνου, ανήλθαν, σε 438. Τα παράπονα αφορούσαν, κατά κύριο λόγο, ξενοδοχεία και καταλύματα, αεροπορικές εταιρίες, ενοικιάσεις αυτοκινήτων, υπερβολικές χρεώσεις σε καφέ, ξαπλώστρες, σούπερ μάρκετ κ.λπ.
Το «Χαράτσι» της Χαλκιδικής απασχολεί, ακόμα, τους καταναλωτές αν και έχει, ήδη, καταργηθεί η επιβολή του, από το 2008 και μετά, χάρη στην αντίδραση του ΚΕ.Π.ΚΑ. Πιστεύουμε ότι μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας, που αφορά την αίτηση αναίρεσης του Γενικού Επιτρόπου των Διοικητικών Δικαστηρίων, θα δικαιωθούν όλοι όσοι «πίστεψαν» στο ΚΕ.Π.ΚΑ. και έκαναν ατομικές προσφυγές, στα Διοικητικά Δικαστήρια. Το δίκαιο του αγώνα του ΚΕ.Π.ΚΑ. τεκμηριώνεται με το γεγονός ότι, ήδη, έχουν κερδιθεί ατομικές προσφυγές μελών του ΚΕ.Π.ΚΑ., στα Διοικητικά Δικαστήρια, για την περίοδο 2001-2007 και έπονται και άλλες.
Τα παράπονα - καταγγελίες για τις Δημόσιες Υπηρεσίες – ΟΤΑ ανέρχονται, σε 276 και αφορούσαν, κατά κύριο λόγο, φορολογία, πολεοδομίες, ανακύκλωση κ.λπ.
Τα 204 παράπονα - καταγγελίες, για τις ασφαλιστικές αφορούσαν, κυρίως, μακροχρόνιες καθυστερήσεις, στην εξαγορά ασφαλιστήριων συμβολαίων και παράνομη κατακράτηση παλαιότητας αυτοκινήτου, από αποζημιώσεις.
Τα 190 παράπονα - καταγγελίες, για τα ινστιτούτα – γυμναστήρια, αφορούσαν την άρνηση των εταιριών να εφαρμόσουν τη νομοθεσία, για υπαναχώρηση ή/και ακύρωση προγραμμάτων.
Το σύνολο σχεδόν των καταγγελιών λύθηκε, προς όφελος των Καταναλωτών, μετά από παρέμβαση του ΚΕ.Π.ΚΑ. στους προμηθευτές. Πρέπει να επισημάνουμε ότι το ΚΕ.Π.ΚΑ. είναι, ίσως, η μόνη Ένωση Καταναλωτών, η οποία παρεμβαίνει, στους προμηθευτές και διασφαλίζει τα δικαιώματα των Καταναλωτών. Είναι πραγματικά αξιοσημείωτο το γεγονός ότι προμηθευτές παραβαίνουν τους κανόνες, στις συναλλαγές τους, με τους Καταναλωτές, υποχρεώνονται να εφαρμόσουν, στην πράξη, το δικαίωμα, για αποζημίωση των Καταναλωτών, μετά από την παρέμβαση του ΚΕ.Π.ΚΑ.
Οι Καταναλωτές – μέλη του ΚΕ.Π.ΚΑ. ωφελήθηκαν, με τη μεσολάβηση του ΚΕ.Π.ΚΑ., με το ποσό των 434.185,28 ευρώ.
Αναλυτικά από:
Αναλυτικά από:
Αντικατάσταση ελαττωματικών προϊόντων: 131.058,92 ευρώ
Αντιλογισμούς χρεώσεων Τραπεζών: 110.751,68 ευρώ
Ακυρώσεις συμβολαίων ινστιτούτων αδυνατίσματος και γυμναστηρίων: 100.606,88 ευρώ
Ασφαλιστικές εταιρείες: 41.401,62 ευρώ
Επιστροφές χρεώσεων και ακυρώσεις συμβολαίων παρόχων τηλεπικοινωνιών: 23.755,64 ευρώ
Αποζημιώσεις από Τουριστικές Υπηρεσίες: 6.820,40 ευρώ
Ακυρώσεις συμβάσεων πωλήσεων εκτός εμπορικού: 5.816,00ευρώ
Επιστροφές ποσών, από δημόσιο ΟΤΑ: 5.063,74 ευρώ
Αποζημιώσεις, από παρόχους υπηρεσιών κοινωνικού ενδιαφέροντος: 3.510,00 ευρώ
Επιστροφές προκαταβολών: 3.000,00ευρώ
Αποζημιώσεις για κακή εξυπηρέτηση από ελεύθερους επαγγελματίες: 1.772,20 ευρώ
Αποζημιώσεις, από παραπλανητική διαφήμιση: 628,20 ευρώ
Αντιλογισμούς χρεώσεων Τραπεζών: 110.751,68 ευρώ
Ακυρώσεις συμβολαίων ινστιτούτων αδυνατίσματος και γυμναστηρίων: 100.606,88 ευρώ
Ασφαλιστικές εταιρείες: 41.401,62 ευρώ
Επιστροφές χρεώσεων και ακυρώσεις συμβολαίων παρόχων τηλεπικοινωνιών: 23.755,64 ευρώ
Αποζημιώσεις από Τουριστικές Υπηρεσίες: 6.820,40 ευρώ
Ακυρώσεις συμβάσεων πωλήσεων εκτός εμπορικού: 5.816,00ευρώ
Επιστροφές ποσών, από δημόσιο ΟΤΑ: 5.063,74 ευρώ
Αποζημιώσεις, από παρόχους υπηρεσιών κοινωνικού ενδιαφέροντος: 3.510,00 ευρώ
Επιστροφές προκαταβολών: 3.000,00ευρώ
Αποζημιώσεις για κακή εξυπηρέτηση από ελεύθερους επαγγελματίες: 1.772,20 ευρώ
Αποζημιώσεις, από παραπλανητική διαφήμιση: 628,20 ευρώ
Ας δώσουμε την ευκαιρία στο ΚΕ.Π.ΚΑ. να ενισχύσει τις υποδομές του,
να διευρύνει τη λειτουργία του, για, ακόμα, καλύτερα αποτελέσματα,
ΕΙΝΑΙ ΣΤΟ ΧΕΡΙ ΜΑΣ!
να διευρύνει τη λειτουργία του, για, ακόμα, καλύτερα αποτελέσματα,
ΕΙΝΑΙ ΣΤΟ ΧΕΡΙ ΜΑΣ!
Ας γίνουμε όλοι μέλη του ΚΕ.Π.ΚΑ.
Ας δυναμώσουμε τη φωνή μας.
Ας δυναμώσουμε τη φωνή μας.
Για καταγγελίες ή περισσότερες πληροφορίες και για την εγγραφή μας, ως μέλη, ας απευθυνθούμε στο ΚΕ.Π.ΚΑ., τηλ. 2310-233333, ώρες 09:00 – 14:30.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου