Η ατζέντα ήταν χορταστική: Νέας γενιάς smartphones, καινούρια tablets, εκατοντάδες εφαρμογές, άπειρα μικρά γκάτζετ, αλλά και κεραίες φιλικές προς το περιβάλλον
Ηταν εκεί σχεδόν όλοι, αφού η Apple έλαμψε διά της απουσίας της: κατασκευαστές κινητών, πάροχοι δικτυακών υπηρεσιών, δημιουργοί λογισμικού, κατασκευαστές υποδομών...
Με περίπτερα, παρουσιάσεις, συνεντεύξεις τύπου, ομιλίες, happenings, εσπρέσο, τάπας και μπίρες (χωρίς διαφημιστικά δωράκια, εκτός από τα αναπόφευκτα στιλό, καραμελίτσες μέντας και «στικάκια» με περιγραφές προϊόντων) προσπαθούσαν να προσελκύσουν κόσμο, να κερδίσουν το ένα λεπτό της προσοχής του κοινού.
Ηταν εκεί σχεδόν όλοι, αφού η Apple έλαμψε διά της απουσίας της: κατασκευαστές κινητών, πάροχοι δικτυακών υπηρεσιών, δημιουργοί λογισμικού, κατασκευαστές υποδομών...
Με περίπτερα, παρουσιάσεις, συνεντεύξεις τύπου, ομιλίες, happenings, εσπρέσο, τάπας και μπίρες (χωρίς διαφημιστικά δωράκια, εκτός από τα αναπόφευκτα στιλό, καραμελίτσες μέντας και «στικάκια» με περιγραφές προϊόντων) προσπαθούσαν να προσελκύσουν κόσμο, να κερδίσουν το ένα λεπτό της προσοχής του κοινού.
Τι κοινό, όμως, ήταν αυτό που πέρασε τις πύλες του Παγκόσμιου Συνεδρίου Κινητής Τηλεφωνίας, που ολοκληρώθηκε την προηγούμενη εβδομάδα στη Βαρκελώνη;
Σε αντίθεση με τη CeBIT του Ανόβερου, την IFA του Βερολίνου και τη CES του Λας Βέγκας, για ν' αναφέρουμε μόνο τις κορυφαίες εκθέσεις τεχνολογίας στον κόσμο, οι οποίες απευθύνονται στο ευρύ κοινό και «μετράνε» εκατοντάδες χιλιάδες επισκέπτες, το World Mobile Congress απευθύνεται κυρίως στους επαγγελματίες.
Παρά την κρίση, περισσότερα από 60.000 άτομα κατέκλυσαν τις εγκαταστάσεις της FIRA (ένα μείγμα ανακτορικής αρχιτεκτονικής και σύγχρονων κτηρίων) και περίπου 3.000 εκπρόσωποι των ΜΜΕ πλημμύρισαν την έκθεση και το κέντρο τύπου...
Η ατζέντα και στις τέσσερις ημέρες του WMC ήταν χορταστική: πολλά νέα «έξυπνα» κινητά απ' όλους τους κατασκευαστές (τα 4 δισ. συσκευές θα έχουμε φτάσει ώς το 2020), πολλά καινούρια tablets (Samsung, HTC, LG, Toshiba, Huawei, RIM, Acer, ΗΡ, ΖΤΕ κ.ά. καταδιώκουν το πανταχού παρόν iPad), εκατοντάδες εφαρμογές επί παντός του επιστητού, άπειρα μικρά γκάτζετ, αλλά και κεραίες, σταθμοί βάσης, φιλικές προς το περιβάλλον υποδομές στην αιχμή της τεχνολογίας.
Πιο χαρακτηριστικοί τομείς, όπου υπήρχε σύμπτωση απόψεων και προϊόντων από πολλούς κατασκευαστές, αυτοί της προσωπικής υγείας (καλώς ορίσατε στον κόσμο του mHealth -παρακολουθήστε τις ζωτικές παραμέτρους σας με τη βοήθεια του κινητού σας), του ελέγχου των συσκευών που μας περιβάλλουν, επίσης με τη βοήθεια του κινητού (σε ρόλο τηλεχειριστηρίου στο «έξυπνο» σπίτι του μέλλοντος) και της δυνατότητας πληρωμής μικροποσών, με το χτύπημα μερικών πλήκτρων στο κινητό, για αγορές προϊόντων και υπηρεσιών.
Η τελευταία περίπτωση μάλλον έχει μέλλον λαμπρό, ιδιαίτερα στις αναπτυσσόμενες χώρες, όπου η πρόσβαση στις τράπεζες δεν είναι εύκολη για τους πολίτες, όμως ο καθένας έχει το δικό του κινητό. Το τηλέφωνο μετατρέπεται πια σε «ηλεκτρονικό προτοφόλι», αν «αδειάσει» από χρήματα μετά τις πληρωμές μπορείς εύκολα να το «ξαναγεμίσεις» και δεν μένεις ποτέ από «ψιλά».
Η τεχνολογία που χρησιμοποιείται λέγεται NFC (αρχικά των λέξεων Near Field Communications), την έχουν αποδεχθεί όλοι οι κατασκευαστές κι έχουν ήδη κάνει την εμφάνισή τους οι πρώτες συσκευές οι οποίες «πληρώνουν» για τις αγορές μας.
Σε αντίθεση με τη CeBIT του Ανόβερου, την IFA του Βερολίνου και τη CES του Λας Βέγκας, για ν' αναφέρουμε μόνο τις κορυφαίες εκθέσεις τεχνολογίας στον κόσμο, οι οποίες απευθύνονται στο ευρύ κοινό και «μετράνε» εκατοντάδες χιλιάδες επισκέπτες, το World Mobile Congress απευθύνεται κυρίως στους επαγγελματίες.
Παρά την κρίση, περισσότερα από 60.000 άτομα κατέκλυσαν τις εγκαταστάσεις της FIRA (ένα μείγμα ανακτορικής αρχιτεκτονικής και σύγχρονων κτηρίων) και περίπου 3.000 εκπρόσωποι των ΜΜΕ πλημμύρισαν την έκθεση και το κέντρο τύπου...
Η ατζέντα και στις τέσσερις ημέρες του WMC ήταν χορταστική: πολλά νέα «έξυπνα» κινητά απ' όλους τους κατασκευαστές (τα 4 δισ. συσκευές θα έχουμε φτάσει ώς το 2020), πολλά καινούρια tablets (Samsung, HTC, LG, Toshiba, Huawei, RIM, Acer, ΗΡ, ΖΤΕ κ.ά. καταδιώκουν το πανταχού παρόν iPad), εκατοντάδες εφαρμογές επί παντός του επιστητού, άπειρα μικρά γκάτζετ, αλλά και κεραίες, σταθμοί βάσης, φιλικές προς το περιβάλλον υποδομές στην αιχμή της τεχνολογίας.
Πιο χαρακτηριστικοί τομείς, όπου υπήρχε σύμπτωση απόψεων και προϊόντων από πολλούς κατασκευαστές, αυτοί της προσωπικής υγείας (καλώς ορίσατε στον κόσμο του mHealth -παρακολουθήστε τις ζωτικές παραμέτρους σας με τη βοήθεια του κινητού σας), του ελέγχου των συσκευών που μας περιβάλλουν, επίσης με τη βοήθεια του κινητού (σε ρόλο τηλεχειριστηρίου στο «έξυπνο» σπίτι του μέλλοντος) και της δυνατότητας πληρωμής μικροποσών, με το χτύπημα μερικών πλήκτρων στο κινητό, για αγορές προϊόντων και υπηρεσιών.
Η τελευταία περίπτωση μάλλον έχει μέλλον λαμπρό, ιδιαίτερα στις αναπτυσσόμενες χώρες, όπου η πρόσβαση στις τράπεζες δεν είναι εύκολη για τους πολίτες, όμως ο καθένας έχει το δικό του κινητό. Το τηλέφωνο μετατρέπεται πια σε «ηλεκτρονικό προτοφόλι», αν «αδειάσει» από χρήματα μετά τις πληρωμές μπορείς εύκολα να το «ξαναγεμίσεις» και δεν μένεις ποτέ από «ψιλά».
Η τεχνολογία που χρησιμοποιείται λέγεται NFC (αρχικά των λέξεων Near Field Communications), την έχουν αποδεχθεί όλοι οι κατασκευαστές κι έχουν ήδη κάνει την εμφάνισή τους οι πρώτες συσκευές οι οποίες «πληρώνουν» για τις αγορές μας.
Μάλιστα, στους πρώτους (μικρούς, κατά κανόνα) παρόχους τέτοιων υπηρεσιών έρχονται πλέον να προστεθούν τα πρώτα ηχηρά ονόματα, όπως της Visa, που ανακοίνωσε πρόσφατα ότι θα ξεκινήσει σύντομα τη λειτουργία τέτοιας υπηρεσίας, από την Τουρκία, με στόχο να επεκταθεί σύντομα και στην Ευρώπη.
Οι εφαρμογές είχαν ένα ολόκληρο περίπτερο, με την ονομασία App Planet, αφιερωμένο σ' αυτές. Εκεί στεγάζονταν και οι περισσότερες ελληνικές εταιρείες (από τις δέκα που συμμετείχαν στο WMC), με ιδιαίτερα καλά πλασαρίσματα στη διεθνή αγορά του Mobile Marketing, νεόκοπου τομέα με εξαιρετικές προοπτικές, καθώς η προβολή προϊόντων και υπηρεσιών μέσω κινητών θεωρείται το επόμενο μεγάλο στοίχημα για την αγορά...
Το «μενού» συμπλήρωναν δεκάδες ομιλίες και «στρογγυλά τραπέζια», τόσο στο μεγάλο συνεδριακό κέντρο της FIRA, όπου τα μεγάλα ονόματα της πληροφορικής και των επικοινωνιών (όπως ο Στιβ Μπάλμερ της Microsoft, ο Τζον Τσέιμπερς της Cisco, ο Ερικ Σμιτ της Google, ο Πολ Οτελίνι της Intel κ.ά.) έδιναν το δικό τους ρεσιτάλ, όσο και σε πολλές μικρότερες αίθουσες, όπου εταιρείες, φορείς και οργανισμοί πραγματοποιούσαν τις δικές τους συγκεντρώσεις και παρουσιάσεις.
Οσο για την κρίση... Ποια κρίση; Στα «πηγαδάκια» με συνέδρους και εκθέτες όλοι μιλούσαν για ευκαιρίες και νέες δυνατότητες, αλλά κι όλοι έμοιαζαν να ψάχνονται για το ποιες τελικά είναι αυτές. Το νέο ρεκόρ συμμετοχών, που ξεπέρασαν φέτος τις 60.000, απλώς ήρθε να επιβεβαιώσει τις αρχικές εντυπώσεις... Οι επόμενοι μήνες αναμένονται περιπετειώδεις...
Οι εφαρμογές είχαν ένα ολόκληρο περίπτερο, με την ονομασία App Planet, αφιερωμένο σ' αυτές. Εκεί στεγάζονταν και οι περισσότερες ελληνικές εταιρείες (από τις δέκα που συμμετείχαν στο WMC), με ιδιαίτερα καλά πλασαρίσματα στη διεθνή αγορά του Mobile Marketing, νεόκοπου τομέα με εξαιρετικές προοπτικές, καθώς η προβολή προϊόντων και υπηρεσιών μέσω κινητών θεωρείται το επόμενο μεγάλο στοίχημα για την αγορά...
Το «μενού» συμπλήρωναν δεκάδες ομιλίες και «στρογγυλά τραπέζια», τόσο στο μεγάλο συνεδριακό κέντρο της FIRA, όπου τα μεγάλα ονόματα της πληροφορικής και των επικοινωνιών (όπως ο Στιβ Μπάλμερ της Microsoft, ο Τζον Τσέιμπερς της Cisco, ο Ερικ Σμιτ της Google, ο Πολ Οτελίνι της Intel κ.ά.) έδιναν το δικό τους ρεσιτάλ, όσο και σε πολλές μικρότερες αίθουσες, όπου εταιρείες, φορείς και οργανισμοί πραγματοποιούσαν τις δικές τους συγκεντρώσεις και παρουσιάσεις.
Οσο για την κρίση... Ποια κρίση; Στα «πηγαδάκια» με συνέδρους και εκθέτες όλοι μιλούσαν για ευκαιρίες και νέες δυνατότητες, αλλά κι όλοι έμοιαζαν να ψάχνονται για το ποιες τελικά είναι αυτές. Το νέο ρεκόρ συμμετοχών, που ξεπέρασαν φέτος τις 60.000, απλώς ήρθε να επιβεβαιώσει τις αρχικές εντυπώσεις... Οι επόμενοι μήνες αναμένονται περιπετειώδεις...
ΠΗΓΗ:www.enet.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου